Week 2: Gewend en verwonderd raken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Week 2: Gewend en verwonderd raken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Week 2: Gewend en verwonderd raken

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

02 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een blogje geschreven heb en wat is er veel gebeurd in die tussen tijd. Dit gaat om zo veel leuke maar helaas ook een aantal minder leuke dingen. Inmiddels zijn alle vakken officieel gestart en zijn de dagen meer dan overvol gepland.

Art:
Deze week hebben we 2 kunstvakken gehad. Basis muziek (zang) & video productie. Beide niet direct mijn voorkeurs vakken maar ontzettend leuk om hier kennis in op te doen. Zang was vooral gericht op het loskomen van je schaamte met als resultaat dat wanneer je technieken ook maar een beetje oefent je stem ook iets beter word en je toch zo slecht niet bent als dat je denkt. We hebben dan ook in groepen accapella gezongen en veel plezier hierin beleeft. Video productie was helaas helemaal niet mijn vak. Hihi ik ben niet zo thuis in de electronica wereld dus ik snapte er ook vrij weinig van. Het leuke aan deze vaste periode van verplichte vaken is dan ook het ontdekken van je voor en afkeuren en vooral ook wat je niet goed kan. Volgende week hebben we nog de les fine arts & daarna mogen we meer gaan kiezen. Ik heb onderandere de vakken cosmotology (make- up & media) & dans gekozen als nieuwe vaken in de aankomende tijd.

Lecture:
Deze week zijn de lessen heel intensief. We hebben les van Bill payne. Een onwijs fijne docent met naar mijn idee veel wijsheid. Het onderwerp is het karakter van god en waarom wij hier op aarde rondlopen. Ontzettend interesant maar roept ook heel veel vragen op waardoor ik veel tijd nodig heb om alles te laten bezinken. In eerste instantie was veel van de lesstof heel herkenbaar en bekend. God is voor mij liefde, onvoorwaardelijk zonder dat daar een tegen prestatie voor nodig is. In de lessen hebben we daar vele verwijzingen en uitleg over gekregen wat mijn ''gevoel'' versterkt heeft met ''kennis/schrift''.

Overig:
Deze week zijn we ook begonnen met onze one on ones/mentor tijd. Ik ben ontzettend blij met mijn mentor:) Vanaf het moment dat we aan de praat raakten is er een hele goede klik dus het is voor mij ook heel fijn dat zij mijn mentor is geworden.

Op dit moment merk ik dat ik best wel vermoeid begin te raken door het drukke schema, drukke woon/slaap omgeving en de vele indrukken. Ook heb ik vorige week besloten om mijn relatie te stoppen wat me tot nu toe met vlagen veel verdriet brengt. Gelukig word ik hier heel goed opgevangen door de meiden in de kamer & overige mensen om me heen. Ook zijn mama en henk hier in het weekend geweest om lekker tijd samen door te brengen. We hebben lekker geshopt en een boottocht gemaakt door de amsterdamse grachten. Ook heb ik met mijn achterneef afgesproken & een vriendin ontmoet die ik al heel lang niet had gezien. Dus genoeg afleiding:)

Al met al een hele intensieve week met veel verschillende indrukken
ALs groep beginnen we al veel meer aan elkaar te wennen en worden contacten veel minder oppervlakkig. Wel merk ik op dit moment dat de engelse taal dit soms nog wat in de weg staat. Ik kan nog niet helemaal mezelf zijn in de engelse taal maar dit zal even wennen zijn.

Volgende week weer een nieuwe blog!!

Liefs,

ps. in mijn fotoalbum heb ik een leuke groepsfoto geplaatst:)



  • 22 Februari 2017 - 09:53

    Eliza Janse:

    Sterkte met jou drukke programma. Grote groep en mooie groepsfoto. Jij leert wel heel veel. Mooi dat jij ook gecoached wordt en een goed contact hebt met andere groepsleden. Heb je zo nu en dan gewoon nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 14460

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: