Week 7:Er tussenuit & weer terug - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Week 7:Er tussenuit & weer terug - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Week 7:Er tussenuit & weer terug

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

09 Maart 2017 | Nederland, Dordrecht

Inmiddels zijn we weer bijna een week verder! Op dit moment zitten we een filmpje te kijken en heb ik even tijd mijn blog weer bij te werken.

Deze week zijn we Zoals ik in mijn vorige blog geschreven heb een week in Dordrecht. Het is heerlijk om even weg te zijn uit de drukte van Amsterdam & even alleen te zijn met onze groep en onze staff. We verbleven deze week in de Bonifatius kerk te Dordrecht. Een onwijs mooie locatie. Deze kerk is van oorsprong katholiek, is toen verbouwd tot een nachtclub (dit is nog steeds wel zichtbaar) en ia nu in handen van bonfire. Bonfire organiseert verschillende christelijke evenementen en host onder andere groepen van ywam. Tzt willen ze zich graag aansluiten bij ywam en zelf een dts starten. De locatie is onwijs mooi. Je ziet de oude koepels nog en ook get glas in lood is nog aanwezig. Echter staat de bar en het podium van de nachtclub er ook nog steeds. Dit is overigens omgezet tot wen open huis voor koffie thee en een praatje!

Deze week gingen onze lessen over vrijheid. Vrijheid in ons geloof maar ook vrijheid in het zijn wie je bent. Door dingen die je meegemaakt heb is je gedrag en persoonlijkheid soms veranderd. We hebben deze week dan vooral gekeken naar hoe god ons bedoeld heeft en naar wie wij zijn als individuen. Heel pittig maar onwijs interessant. Ik heb mezelf en mijn groep weer een stukje beter leren kennen. Volgende week is ons thema relaties.

Ook hebben we deze week 4 uurtjes les gehad van Bruce Kuhn. Hij heeft onder andere in de Broadway musical le miserabele gespeeld en is een bekend acteur. Hij heeft ons een workshop gegeven over story telling. Super interessant! Hier heb ik veel van geleerd voor toekomstige presentaties of het vertellen van verhalen.

Inmiddels gaan we al weer richting het weekend. De dagen vliegen voorbij en ik besefte dat we over 3 en halve week al naar Albanië vliegen! De tijd gaat zo snel, ik ben hier al weer een dikke 2 maanden. Over outreach is er op dit moment nog niet meer informatie.

Morgen pakken we onze spullen en vertrekken we weer naar Amsterdam. Terug op ons vertrouwde plekje en weer terug in de drukte. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant weer heel fijn! Ook omdat we dan de rest weer zien!

Over +- een weekje volgt er weer een nieuw blogje!

Liefs,

Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 14448

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: