week 5: op de helft! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu week 5: op de helft! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

week 5: op de helft!

Door: margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

25 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

Vandaag is het alweer zaterdag. De weken vliegen voorbij. Week 5 betekend ook al de helft van de lecture fase wat dan weer betekend dat we over 5, 1/2 week beginnen aan de 2e fase: outreach!

Inmiddels word er steeds meer bekend over onze outreach. Zo weten we nu dat we in Ethiopie voornamelijk werkzaam zullen zijn met kinderen en babytjes. Dit zal zijn samen met YWAM ethiopie maar ook met verschillende andere locale projecten. Zoals ik eerder al schreef is onze hoofd locatie de hoofdstad Adis Abeba. Er zijn op dit moment ook plannen om naar een aantal andere locaties te gaan om daar tijd door te brengen dus waarschijnlijk zullen we veel meer zien van het land. Echter is dit allemaal nog niet bekend. Wanneer ik hier meer over weet zal ik hier meer over posten. In ieder geval leer ik mijn team steeds wat beter kennen! We hebben inmiddels een teamfoto :) deze zal ik bijvoegen.

Een ander heel leuk nieuwtje is dat we inmiddels definitief weten dat we in de tweede week van april nog een week naar Albanie gaan!! Onwijs gaaf:) we zullen hier meewerken/mee genieten met een grote conferentie van YWAM Europa! Ontzettend gaaf aangezien ik nog nooit eerder in albanie ben geweest. Vanuit Albanie zullen we direct doorvliegen naar onze outreach locaties.

Op dit moment heb ik lekker weekend en doe ik vooral lekker even niets. Rust nemen is hier erg belangrijk heb ik gemerkt. Er zijn zo veel leuke dingen te doen in amsterdam maar door de volle lesweken is rust iets wat veel belangrijker is. Afgelopen week hebben we het gehad over spiritual warfare. Een pittig thema maar ontzettend interessant. Ook hebben we weer verschillende kustvakken gehad. Zo mocht ik deze week kennis maken met de tekenstijlen Manga & fine art/portret tekenen/realisme. Dit gaat me verassend goed af. Ik zal hier een paar foto's van bijvoegen. Wat ook nog leuk is om te melden is dat we volgende week voor een week naar Dordrecht vertrekken om daar tijd door te brengen op de YWAM basis!

Al met al weer veel meegemaakt en er staat nog veel te gebeuren! Ik hou jullie up to date!

Liefs,

Margriet


  • 26 Februari 2017 - 15:11

    Eliza Janse:

    Tekentalent!!. Wat leuk dat je naar Albanië gaat vooraf aan Adis Abeba. Heel veel succes de komende weken.
    Liefs,
    Je oom.

  • 26 Februari 2017 - 17:04

    Johanna P.sikkema-janse :

    yha Albanië een week nog meer mensen en andere talen!?(nou ja engels).
    Ik zag een selvie tekening in week 2 zo'n grote mond heb je nu ook weer niet Margriet valt best mee.
    Die foto wil ik wel even zien.
    In de Janse fam.hebben we meer kunstzinnege typen onder andere Betty en Eliza.
    Van de sikkema's weten we het niet maar wie weet.
    Margriet een fijne week en hopelijk lekker bij kunnen komen in het weekend.

    groetsjes,
    Johanna en Anno



  • 03 Maart 2017 - 15:29

    Beitske:

    Lieve Margriet,

    Wat een mazzelkont.
    Ook nog naar Albanie. Wat een indrukken allemaal.
    Fijn dat je ons op de hoogte houdt.

    Kus,

    Beitske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14454

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: