Arrival in Amsterdam! - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Arrival in Amsterdam! - Reisverslag uit Bergum, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Arrival in Amsterdam!

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

18 Januari 2017 | Nederland, Bergum

Jaaaaaaah!! Na 7 Maanden wachten is het zo ver! Ik ben begonnen aan mijn avontuur. Vanmidag rond half 3 ben ik gearriveerd op de basis van YWAM. Vanaf het moment dat ik de deur binnenstapte is het best wel overweldigend allemaal. De taal, de onwijs expressieve mensen die enorm enthousiast zijn dat je er bent.

Na me officieel ingeschreven te hebben werden mijn koffers naar boven gedragen en kon ik mijn nieuwe onderkomen voor aanstaande 3 maanden uitkiezen. Wat word dit enorm wennen! We slapen met 14 meiden in een slaapzaal op stapelbedden. Gelukig zit in onze kamer een wand die de ruimte iets verkleind en wat meer privacy geeft. Ik heb een plekje gevonden achterin een hoekje, redelijk afgezonderd wat ik zelf erg fijn vind! Ieder heeft een plank in een kast, een bak onder je bed en een plekje in de schoenenkast. Behoorlijk anders dan ik gewend ben natuurlijk. Ik heb dan ook echt wel even nodig gehad om alles een plekje te geven.

Rond 17.30 hebben we heerlijk gegeten en had ik inmiddels met bijna alle meiden wel kennis gemaakt. Ondanks dat de manier van leven zoals de slaapruimte en vooral mijn personal space heel anders is dan ik gewend ben, voel ik mij enorm thuis!

Na een tijd van kennismaking door spelletjes etc. en het bespreken van praktische zaken kregen we de tijd voor ons zelf en dus ook even tijd voor mijn blog! Ondanks dat het nog vroeg is ben ik enorm moe van alle eerste indrukke dus is het ook tijd om heerlijk te gaan slapen! Ik zal snel een nieuwe post plaatsen:)

Liefs

  • 19 Januari 2017 - 08:38

    Christine VN:

    Geniet er ontzettend van meid, ik bid dat dit een geweldige tijd voor je mag gaan worden. Als je een keer zin hebt om een drankje te doen dan kom ik graag vanuit mijn werk in het Amsterdamse eens langs.

  • 19 Januari 2017 - 12:13

    Renate De Goede:

    Heel veel succes en natuurlijk ook heel veel plezier. Dat je een top avontuur mag gaan beleven. Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14439

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: