Week 10: debrief, ontspannen, afscheid & vliegen - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Week 10: debrief, ontspannen, afscheid & vliegen - Reisverslag uit Hawassa, Ethiopië van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Week 10: debrief, ontspannen, afscheid & vliegen

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

16 Juni 2017 | Ethiopië, Hawassa

Onze laatste week is aangebroken. We hebben er bijna 10 weken Afrika op zitten. Een ervaring die ik in ieder geval nooit zal vergeten! Een tijd waarin ik de Ethiopische cultuur echt heb mogen ervaren op alle mogelijke manieren. Positief en negatief, vol verdriet en vol blijdschap, heftig en luchtig, mooi en lelijk, rijk en arm. In alle mogelijke manieren. Deze week, week 10 stond in het teken van celebrating! Vieren wat we gedaan hebben, wat we ervaren hebben en wat er gebeurd is. Maar ook terugkijken naar de minder fijne dingen en als team hier bij stil staan.

Op zaterdag zijn we vertrokken richting Hawassa. Dit is een relatief toeristische plaats die bekend staat om de natuur en wildlife. Eenmaal daar aangekomen bleken we in een super de luxe hotel te zitten! Zwembad, wellnes, massages en een grote suite voor 2 personen met elk een mega kingsized bed! Na een heerlijke maaltijd in een privé eetkamer en een rondje wellness zijn we heerlijk gaan slapen.

De zondag stond in teken van reflectie op het werk wat we hebben gedaan, wat we meegemaakt hebben en hoe we als team hebben gefunctioneerd. Dit heeft ongeveer de hele dag in beslag genomen want 2 en halve maand met veel gebeurtenissen zijn niet een twee drie besproken. Natuurlijk ook dit keer met een lekkere lunch en een goed diner ter afsluiting. En als kers op de taart wederom de welness en het zwembad.

De maandag stond in het teken van ontspanning en team tijd. Vroeg in de ochtend zijn we naar een meer vertrokken waar we met een bootje opzoek zijn gegaan naar wilde nijlpaarden! Ik had dit 7 jaar geleden al eens gedaan in zuid Afrika maar het blijft enorm indrukwekkend om deze sterke dieren te zien. De rest van de dag hebben we lekker ontspannen doorgebracht in de wellness en met lekker eten. Het voelt ook echt even als vakantie. Ik voelde ook toen pas hoe moe ik eigenlijk ben en hoe veel we eigenlijk hebben meegemaakt. Het einde is in zicht en dat is voor mij helemaal oké. Ik begin er aan toe te zijn om weer naar Nederland te gaan!

De dinsdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we weer richting Addis ababa gegaan om daar echt af te ronden. De woensdag hebben we de meiden in het weeshuis verast met een laatste bezoekje. En op donderdag zijn we gaan souvenir shoppen. Heel veel koffie, koffiekopjes en voor mezelf een hele mooie biologische handgeweven deken! S'avonds hebben we afscheid genomen van het vaste team en onze hoofd hosts. Dit uiteraard weer met eten namelijk een desert dinner.

Op dit moment zit ik te wachten tot we richting het vliegveld gaan! We lunchen en dineren nog met elkaar en nemen straks nog afscheid van een paar hele dierbare vrienden hier en dan gaan we rond 21 uur richtig het vliegveld! Morgen ochtend hopen we veilig te landen op Schiphol airport!

Ik kijk er enorm naar uit om weer naar Nederland te gaan! Lieve vrienden en familie te ontmoeten maar vooral ook de andere teams om gezamenlijk onze outreach verhalen te delen!! We zullen nog een week samen in Amsterdam hebben!

Volgende week in ieder geval mijn laatst/een na laatste update! Onwijs bedankt voor het volgen van mijn blog!!:)

Liefs,

Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 14440

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: