Week 6: dromen & voorbereiden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Week 6: dromen & voorbereiden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Week 6: dromen & voorbereiden

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

04 Maart 2017 | Nederland, Amsterdam

Het is weer tijd voor een update aangezien dat al weer even geleden is! Op dit moment ben ik onderweg naar Dordrecht! Met de gehele dts zullen we daar een weekje verblijven omdat er andere activiteiten zijn op onze eigen basis in amsterdam!. We zullen deze week dan ook een wat ander programma hebben dan dat we gewend zijn.

Afgelopen week hebben we onderwijs gehad over dromen en toekomstplannen en over hoe wij gecreert zijn door god. Wat voor mij hier heel waardevol aan was, was de connecties leggen tussen waar mijn interesses als kind lagen en waar ze nu liggen. Dit komt nog steeds heel erg overeen. Na deze week voel ik weer veel meer rust over het geen wat ik afgelopen jaren gedaan heb en wat ik vooral ook in de toekomst wil doen.

Ook zijn we gestart met de voorbereidingen voor outreach met team Ethiopië! We hebben ons allemaal in onderwerpen verdiept en elkaar hier over verteld aan de hand van presentaties. Door de start van alle voorbereidingen begint het allemaal veel realistischer te worden. Het land heeft een enorme rijke historie en vele kleurrijke gebruiken en feesten. Zo zullen wel veen koffie drinken wat ik erg vervelend vind haha! Ze hebben daar bijvoorbeeld vele koffie rituelen. Ook weet ik inmiddels dat bloggen in Ethiopië lastig gaat worden. Dit geld ook voor contacten hebben door Skype of whatsapp/facebook. Internet is in Ethiopië nog niet zo vanzelfsprekend. Tzt zal ik een update plaatsen over hoe ik dan wel te volgen ben aangezien we een media team zullen hebben binnen onze groep die een algemene blog bij houdt.

Op dit moment gaat t goed met me. Ik ben erg blij dat ik de kans krijg deel te zijn van zo een mooie school en het avondtuur wat er aan zit te komen. We beginnen steeds closer te worden met elkaar en ook de privacy die ver te vinden is begint te wennen. Ik geniet enorm van het samenzijn em bezig zijn met kunst/art vormen.

Komende week zitten we zoals ik al schreef in Dordrecht. Hier zal ik mijn blog niet kunnen updaten. Dit komt dus weer als ik terug ben!
Thankx voor het lezen van mijn blog! Het doet me goed om te zien dat zo vele mensen mijn blog lezen! (Gemiddeld 100 per update!!)

Tot over een week!

Liefs,

Margriet

PS. Bedankt voor de reacties die geplaatst zijn! Erg leuk om te lezen:)

  • 05 Maart 2017 - 11:51

    Anoniem:

    He Margaret,

    Zo leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! En nog een tip als je wilt stemmen: kijk het filmpje Zondag met Lubach en dan Geert Wilders concreet! Fijne Zondag in je backstage do (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 14446

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: