Lessen & Outreach locatie:) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu Lessen & Outreach locatie:) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margriet Janse - WaarBenJij.nu

Lessen & Outreach locatie:)

Door: Margriet

Blijf op de hoogte en volg Margriet

19 Februari 2017 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels is het al enige tijd geleden dat ik een blogje heb geplaatst. Helaas is de internet verbinding hier best wel slecht de laatste tijd en daarbij is het leventje hier heel erg druk. Maar nu weer tijd voor een blogje want ik heb een heel leuk nieuwtje!

Momenteel gaat het best goed met me. De dagen gaan met ups en downs, met een lach en een traan voorbij. De lesstof is best wel pittig en raakt mij persoonlijk heel erg. Deze week was het thema het vader hart van god. Dit was voor mij een heel persoonlijk thema wat zoals velen wel weten best pittig voor mij kan zijn. Gelukkig heb ik deze week vooral heel veel liefde ervaren vanuit het team, god en andere mensen hier om mij heen. Relaties beginnen steeds meer vorm te krijgen hier en de taal gaat me ook steeds beter af waardoor ik meer mezelf kan uitdrukken naar anderen toe:) Dat is erg fijn!

Mijn Outreach locatie is bekend! In de eerste week in April zal ik met mijn team vertrekken naar Ethiopie/oost afrika! Hier ben ik zoo blij mee. Het leuke is dat ik een sponsor kindje in ethiopie heb. Mijn hart ligt dus in zekere zin al in dit land al voor dat ik er naartoe ga. Ook mijn team is erg leuk! We zijn een heel divers team van introverte en extroverte mensen die goed bij elkaar passen zo op het eerste gezicht! Op dit moment weten we nog niet heel precies waar we naar toe gaan, maar onze hoofdbasis in ethiopie zal zijn in de hoofdstad Adis ababa op een basis van YWAM. Komende week zullen we de eerste echte team bijeenkomst hebben en gaan de voorbereidingen dan ook echt starten. De taken worden dan verdeeld en we gaan gezamelijk de cultuur van ethiopie leren kennen.

Al met al begin ik elke dag meer en meer te wennen aan het ritme en de invulling van de dagen. Al ben ik elke vrijdag wel onwijs blij dat het weekend is en dat we dan lekker niets kunnen doen! In het weekend breng ik lekker tijd door met mensen hier op de basis of zie ik met regelmaat vriendinnen van daarbuiten. Zo heb ik Thirza, Marjolein & sarah kunnen zien en mijn neef Mario wat me erg goed doet! :)

Komende week zal weer een hele nieuwe week worden:)! Waarna ik zeker weer een blogje zal schrijven:) Hopelijk heb ik dan ook veel meer informatie over mijn outreach:)

Liefs,

Margriet

  • 22 Februari 2017 - 10:00

    Eliza Janse:

    Outreach locatie Ethiopie. Netsjes, Adis Ababa is een grote stad. Mooi om nu een doel te hebben. Ethiopie is een heel oud christelijk land. Veel te leren.

  • 23 Februari 2017 - 19:38

    Johanna.P.Sikkema-Janse:

    Kan me voorstellen dat je moe bent zo nu en dan en dat mag.
    Al die indrukken nieuwe mensen niet veel privisie,je lekker even terug kunnen trekken.
    Dit heb je zo nu en dan nodig.
    En dan alles in het Engels alhoewel je het wel sneller onder de knie krijgt zo.
    Maar het gaat je lukken Margriet!!!!
    Hiel folle succes jong wy bliuwe dy volgjen.

  • 03 Maart 2017 - 15:25

    Beitske:

    Lieve Margriet,

    Ik lees je blog van deze week nu pas.
    Fantastisch dat je naar Etiopie gaat.
    Zoals Eliza zegt een heel oud christelijk land.
    Heerlijk om te lezen hoe je je plek vind in die grote groep.
    Dikke kus.

  • 23 April 2017 - 11:43

    Pjirkje:

    lieve margriet,
    jouw blog gevonden,dus ik lees het nu voor het eerst...
    wat zul jij veel zien en ervaren.
    vind het heel moedig van jou om dit mee te maken.
    een lieve groet van mij..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Jaaaa het is dan eindelijk bijna zo ver! Vanaf 18 Januari 2017 begint mijn spannende avontuur. Op 18 januari zal ik mijn intrek nemen op de Basis van YWAM (youth with a mission/jeugd met een opdracht) in Amsterdam. Ik zal dan starten met de ART- DTS. Kort uitgelegd zal ik 3 maanden in amsterdam een trainingsperiode volgen waarin verschillende kunstvormen, geloof en ontwikkeling in identiteit centraal staan. Daarna worden we als groep uitgezonden naar een plek/land/continent waar we de geleerde vaardigheden in praktijk gaan brengen en gaan werken in derde wereld gebieden! Echter is de locatie nog niet bekend. Dit zal later volgen. Om de reis te bekostigen is veel geld nodig voor onder andere de tickets en verblijf. Hiervoor heb ik zelf 6 maanden hard gewerkt en gespaart. Ook zal ik een aantal acties doen. Giften zijn van harte welkom! voor meer info zie: http://ywamamsterdam.com/nl/training/arts-dts

Actief sinds 28 Okt. 2016
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 14452

Voorgaande reizen:

12 April 2017 - 17 Juni 2017

fase 2: Outreach Ethiopie

18 Januari 2017 - 18 April 2017

fase 1: trainingsschool/voorbereidingsfase

Landen bezocht: